Writing

Sindicato no dicionário

Sindicato s.m. (1881) companhia ou associação de capitalistas interessados na mesma empresa e que colocam os seus títulos em comum a fim de que, na venda destes, não se verifique alteração de preços; JURÍDICO associação, para fins de estudo, defesa e coordenação dos seus interesses económicos e/ou profissionais, de todos os que (na qualidade de empregados, empregadores, agentes ou trabalhadores autónomos ou profissionais liberais) exerçam a mesma actividade ou actividades similares ou relacionadas.

Dicionário Houaiss da Língua Portuguesa

Syndicate n (1881) company or society of capitalists interested in the same enterprise and that place their bonds jointly so that, upon their sale, no price change occurs; LEGAL association for the purpose of studying, defending and coordinating the economical and/or professional interests of all those that (in their capacity of employees, employers, agents, independent or self-employed professionals) practise the same activity or related or similar activities.

Houaiss Dictionary of the Portuguese Language (translated)

Comentários / Comments (0)

Comentar / comment